En klemme på Robinson

 

 

En klemme på Robinson

 

Materialer: 2x bunker tøj klemmer i rigelige mængder.

 

Deltagerne opdeles i to hold.

 

På hver hold vælges en Robinson, resten af holdet er øboerne.

 

Holdet udstyres med et antal klemmer.

 

Der defineres et område hvor legen finder sted. Det gælder om for holdene at få fat i det andet holds klemmer.

 

Det gøres på den måde at man løber rundt og forsøger at snuppe klemmer fra hinanden.

 

Det er sådan at øboerne kun må snuppe klemmer fra en modstander hvis man selv har en klemme på sig. Altså en øboer skal altid havde mindst en klemme sat fast på sit tøj, på en måde så der er muligt at få fat i den. Hvis en øboer mister sin klemme, må man tilbage til Robinson efter en ny. Hvis en øboer har fanget flere klemmer, og så mister sin egen klemme, mister vedkommende også alle de klemmer han har snuppet.

 

Robinson bruges som klemme depot, man må gerne angribe modstander holdets Robinson.