Annonce: SearchComet
Online marketing er en vigtig del af at drive en virksomhed. Heldigvis er der marketingbureauer, som du kan overlade din online marketing til, så du får alle opgaver i forhold til søgemaskineoptimering (SEO), søgemaskinemarkedsføring (SEM) og konverteringsoptimering (CRO) lavet af professionelle.
SEO, SEM og CRO – hvad er det?
Hvad betyder de her tre store ord så? Begreberne er eksempler på discipliner inden for professionel digital markedsføring, hvor de to første (SEO og SEM) har som mål at få brugere ind på din hjemmeside, mens CRO har at gøre med at få brugere på siden til at udføre en bestemt handling, fx køb af dine produkter. Digital marketing består i høj grad af kontinuerlig fokus på SEO, SEM og CRO – lær om dem her.
Nå folk gennem søgeresultater
Hvis du vil have folk ind på din side, er det oplagt at nå folk gennem søgeresultaterne. For hvis du ikke gør din virksomhed bemærket via anbefalinger eller annoncer på sociale medier via Facebook Ads, eller LinkedIn Ads, så er du afhængig af, at potentielle kunder finder din virksomhed, når de søger efter et produkt eller en ydelse, du udbyder. SEO og SEM er to måder hvorpå, din hjemmeside kan blive vist i søgeresultaterne.
SEO-værktøjer
Ved SEO drejer du på forskellige knapper for at fortælle søgemaskiners algoritmer, at din side er relevant at skubbe frem i søgeresultaterne. Fx kan SEO bestå af, at du får en masse blogindlæg op på din side, som indeholder relevante søgeord, som folk, der er udkig efter dine ydelser, kunne tænkes at søge på. SEO kan også bestå af linkbuilding, dvs. hvor din side gøres mere troværdig ved, at andre sider linker til den.
SEO giver god placering organisk
SEO kan øge den organiske trafik til ens website, og du betaler ikke for placeringerne i modsætning til SEM og betalte annoncer. En høj placering i folks søgeresultater opnået organisk ved brug af SEO får din side til at se troværdig ud. Dog er der ingen garanti for, at dine SEO-bestræbelser rent faktisk giver dig topplacering i søgeresultater. Hvis du vil være sikker på det, må du bruge SEM, hvor du køber dig til høj placering på eksempelvis Google og Bing.
PPC-annoncering
SEM-annoncer kører efter pay-per-click eller PPC, så du betaler et lille beløb til fx Google eller Bing, hver gang nogen klikker på den annonce, du har betalt for at få frem i søgeresultater. SEM og SEO supplerer fint hinanden, hvor SEO betaler sig i det lange løb, mens SEM giver resultater her og nu.
CRO ved marketing bureau
Når du har fået folk ind på din side med SEO eller betalt annoncering, ønsker du nok, at de foretager et køb eller i det mindste skriver sig op til et nyhedsbrev. Her bliver CRO aktuelt, for det er her, at du bruger redskaber til at optimere konverteringer – altså det fænomen, at folk går fra at besøge din side til at være kunder. Dette er noget, et digital marktingbureau som fx SeachComet kan hjælpe dig med.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!